Akcje promocyjne i reklamowe. Konsekwencje w podatku dochodowym od osób fizycznych

autor: Dorota Walerjan, Karolina Stawowska
Wydawca: Difin, Lipiec 2004
Oprawa: Miękka
Ilość stron: 222





Książka jest doskonałym poradnikiem dotyczącym zasad opodatkowania świadczeń przekazywanych w ramach wybranych typów działań marketingowych najczęściej podejmowanych przez przedsiębiorców. W szczególności na omówieniu konsekwencji w pdof takich działań jak akcje konsumenckie, promocje dla kontrahentów, promocje dla pracowników punktów sprzedaży, świadczenia rzeczowe, wybrane metody motywowania agentów.

Książka dotyczy podatkowego traktowania wydatków reklamowych i promocyjnych i jest próbą odpowiedzi na najczęstsze pytania i wątpliwości podatników i płatników. Znaczna część opracowania dotyczy praktyki rynkowej oraz interpretacji prawa podatkowego dokonywanej przez władze skarbowe, a także sądy w zakresie orzeczeń powstających na tle omawianego zagadnienia. Oddzielny blok to zestawienie przykładowych wzorów dokumentów wykorzystywanych w praktyce przy organizacji poszczególnych typów akcji promocyjnych i reklamowych oraz innych dokumentów niezbędnych w związku z wymogami prawnymi dotyczącymi prowadzenia akcji. Kolejne rozdziały dotyczą następujących zagadnień:

  • Podatek dochodowy od osób fizycznych - rys historyczny oraz omówienie przepisów obowiązujących od roku 2004
  • Promocje dla konsumentów
  • Promocje dla kontrahentów (osoby prowadzące działalność gospodarczą)
  • Promocje dla pracowników punktów sprzedaży
  • Świadczenia na rzecz dziennikarzy, opinion leaderów, osobistości ze świata kultury, nauki, sportu Wybrane metody motywowania agentów
  • Wybrane wyroki NSA, pismo Ministra Finansów i wyjaśnienia urzędów skarbowych